Reklamacje i zwroty 


1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie czternastu (14) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zakupionego produktu bez podawania przyczyny. Do wykonania niniejszego uprawnienia wystarczy wysłanie oświadczenia na piśmie o jego wykonaniu przed upływem powyżej wskazanego terminu na adres Sprzedawcy wskazany w pkt. 1.2. Regulaminu.

2. Zwrot towaru może zostać wykonany wraz z wysłaniem oświadczenia albo w terminie późniejszym jednakże, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia wysłania oświadczenia.

3. Sprzedawca dokonuje zwrotu wartości zakupów brutto wraz z poniesionymi przez Klienta kosztami dostawy, licząc cenę najtańszego zwykłego sposobu dostawy. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

4. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie czternastu (14) dni od otrzymania oświadczenia przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

5. Oświadczenie Klienta o odstąpieniu od umowy powinno zawierać:
a) nazwę Sprzedawcy,
b) pełny adres pocztowy oraz adres e-mail Sprzedawcy
c) informację o chęci odstąpienia od umowy zakupu/sprzedaży
d) listę produktów, których odstąpienie od umowy dotyczy
e) datę zawarcia umowy
f) datę otrzymania towaru
e) imię i nazwisko Konsumenta
f) adres konsumenta
g) podpis konsumenta (jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
h) data złożenia oświadczenia

6. Koszt wysyłki zwrotu zakupionego towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania) ponosi Klient i nie podlega on zwrotowi.

7. Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego produktu pełnowartościowego, w terminie przydatności do spożycia, w stanie niezmienionym, chyba że zmiana ta była konieczna w granicach zwykłego zarządu. W przypadku produktów w zestawach lub z dodanymi przedmiotami gratisowymi, Klient zobowiązany jest zwrócić całość, którą otrzymał.

8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku zakupu produktów:
a) sprowadzonych na indywidualne zamówienie Klienta
b) produktów z krótkim terminem ważności
c) produktów szybko psujących się
d) rzeczy dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.